15/06/2024
drapetsona-keratsini
1ογελ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΠΑΙΔΕΙΑ

Το 1ο ΓΕΛ Κερατσινίου κατέκτησε το 1ο βραβείο στον διαγωνισμό Οπτικοακουστικής Δημιουργίας “Camera Zizanio”

Κοινοποίηση

Σπουδαία διάκριση για το 1ο ΓΕΛ Κερατσινίου, καθώς η ταινία που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες, «Μάσκα να βάλεις!», βραβεύθηκε με το 1ο Βραβείο της κατηγορίας 17-20 ετών κατά τη διάρκεια της 21ης Ευρωπαϊκής Συνάντησης Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας «Camera Zizanio», στον Πύργο.

Αφιέρωμα του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας στο 1ο ΓΕΛ

ΠΩΣ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΓΙΝΕ..ΤΑΙΝΙΑ 

Πριν μερικές μέρες βρεθήκαμε με την Μαρίλια, τη Μαριλίτα, τη Νάσια, τον Σταύρο, τον Βαγγέλη, τον Παντελή, την Ευγενία, την Ελένη, τη Δέσποινα, τον Λεωνίδα και την Εργίνα, μαθητές και μαθήτριες του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου-Δραπετσώνας και μέλη της κινηματογραφικής ομάδας του σχολείου.  

Αφορμή της συνάντησης μας ήταν η σπουδαία διάκριση των παιδιών, καθώς κατέκτησαν το 1ο βραβείο κατηγορίας 17-20 ετών, στην 21η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας «Camera Zizanio». Συναντήθηκαμε με τα παιδιά και τους επιβλέποντες καθηγητές για να τους συγχαρούμε αλλά και να μιλήσουμε μαζί τους για τις εμπειρίες και τις σκέψεις τους μετά τη βράβευσή τους.

Η συζήτηση ήταν πολύ πλούσια και χρήσιμη για όλους, κυρίως για εμάς. Τα παιδιά, μας εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους αποφάσισαν να ασχοληθούν με την εμπειρία του κινηματογράφου, πως βίωσαν και βιώνουν την πανδημία καθώς και την εντύπωση που τους άφησε το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης.

Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι η πολύτιμη εμπειρία του σχολείου από προηγούμενα έτη πάνω σε κινηματογραφικές δημιουργίες καθώς και η διάθεση των καθηγητών και τον γονέων, συνέβαλαν δραστικά ώστε να πάρει σάρκα και οστά αυτό το εγχείρημα. Για 10 μήνες, μέσα σε δύσκολες συνθήκες, τα παιδιά έφτιαξαν το σενάριο, έστησαν τους χαρακτήρες και στη συνέχεια έγιναν τα γυρίσματα και το μοντάζ, με λίγα λόγια δημιούργησαν την ταινία αλλά και παρακολούθησαν επιμορφωτικά σεμινάρια κινηματογράφου έτσι ώστε να αποκτήσουν μια πιο ουσιαστική σχέση με το αντικείμενο αυτό.  

Αρχικά, η πρώτη σύλληψη της ιδέας για τη δημιουργία της ταινίας προέκυψε μέσα στην καραντίνα, πριν από ένα χρόνο περίπου, με τα παιδιά να αναζητούν μια δημιουργική διέξοδο σε μια ιδιαίτερη και ταυτόχρονα μονότονη καθημερινότητα.  «Ένιωσα μέλος μιας ομάδας, μέχρι τότε ήταν αδύνατο εξαιτίας της πανδημίας», μας εξομολογήθηκε μία μαθήτρια. «Είχαμε χάσει το κίνητρο μας για δραστηριότητες και αυτός ήταν ένας τρόπος διαφυγής», μας είπε ένας άλλος μαθητής.  

Η απόφαση να ασχοληθούν με τη δημιουργία μιας ταινίας που θα βασιζόταν πάνω στην πανδημία και τον εγκλεισμό φάνηκε να είναι το αποτέλεσμα της ανάγκης που ένιωθαν για να καταφέρουν να εκφράσουν όλα αυτά τα πρωτόγνωρα γεγονότα που έζησαν ξαφνικά. Τις εφηβικές ανησυχίες, το φόβο, τις εντάσεις με τους γονείς, τα θετικά συναισθήματα που χαρακτηρίζουν τους νέους ανθρώπους. Μάλιστα όπως οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές μας εξήγησαν, η ταινία μπορεί να ήταν προϊόν μυθοπλασίας αλλά επί της ουσίας είναι ένας καθρέφτης της κοινωνίας, καθώς είχε πολλές αναφορές σε αληθινά γεγονότα και προσωπικές εμπειρίες.  

Παράλληλα, η ταινία παρά τη σύντομη διάρκεια της καταφέρνει να περάσει και μηνύματα με κοινωνική χροιά. «Φέτος ο φόβος θα ναι η τράπεζα θεμάτων»  λέει μια από τις πρωταγωνίστριες σε ανύποπτο χρόνο μέσα στην ταινία και όπως μας εξήγησαν οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες στη συζήτηση που είχαμε, ταυτόχρονα με την πανδημία υπήρχε κι ένα εκπαιδευτικό σύστημα που ήταν πλήρως αναντίστοιχο με τις ανάγκες που είχαν προκύψει. Μάλιστα, καλούμενοι να σχολιάσουν πως βίωσαν τις αποφάσεις της πολιτείας σε σχέση με την εκπαίδευση, το συνεχόμενο ανοιγοκλείσιμο των σχολείων αλλά και τα μέτρα που πάρθηκαν, οι μαθητές συμφώνησαν πως «Η τηλεκπαίδευση δεν λειτούργησε, δεν υπήρχε κατάλληλη στήριξη από την πολιτεία ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών ένιωθε ότι κανείς δεν νοιάζεται για εκείνα». «Ένιωθα σαν ένα πιόνι πάνω σ’ ένα επιτραπέζιο που μας έκαναν ότι ήθελαν», μας απάντησε αφοπλιστικά μία μαθήτρια. 

«Ένιωσα σαν κάποιος να προσπαθεί να μου κλέψει χρόνια και στιγμές, ακόμη και το μαθητικό άγχος», μας είπε χαμογελώντας ένας από τους παρευρισκόμενους μαθητές.   

Τέλος, συζητώντας για τις εμπειρίες που αποκόμισαν όλο αυτό το διάστημα δουλεύοντας πάνω σε αυτό το εγχείρημα, τα παιδιά μας εξήγησαν ότι όλη αυτή η προσπάθεια συνέβαλλε δραστικά στο να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι μέσα από τη συλλογική προσπάθεια, την αλληλεπίδραση και την συνεργασία. Ένιωσαν πως ενωμένοι γίνονται καλύτεροι. Άλλωστε όπως οι ίδιοι μας εξομολογήθηκαν δεν τους ένοιαζε τόσο αν θα κερδίσουν αλλά να αποτελέσουν ένα κίνητρο για να διαδοθεί αυτή η όμορφη πρωτοβουλία και σε άλλα σχολεία της χώρας. Για να αναπτύξουν κι άλλα παιδιά τις όποιες δεξιότητες τους και να διευρύνουν τους ορίζοντες τους και σε άλλα πεδία. Για να μην αντιμετωπίζεται το σχολείο ως αγγαρεία.  

Γιατί όπως μας είπε κι ένα από τα παιδιά στο τέλος αυτής της όμορφης κουβέντας, «εμείς μπορέσαμε να δημιουργήσουμε κάτι κοινό με παιδιά που δεν γνωριζόμασταν από πριν ενώ ήμασταν και διαφορετικοί χαρακτήρες κι αυτό είναι πολύ όμορφο και σπουδαίο». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΑΘΛΟΣ 2024»

Τι γίνεται εκεί στο Κερατσίνι – Δραπετσώνα….

Το μαγικό χωριό μας “Ξωτικών έργα ” Χριστούγεννα στον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας 16/12-7/01

9ο ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΣΚΑΚΙ 2024

ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΡΕΤΤΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

ΜΙΑ ΛΥΓΕΡΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ